Suzuki jest znane z produkcji małych, praktycznych i niezawodnych samochodów.

 

Zarówno Swift, jak i Vitara mają swoich wiernych odbiorców. Teraz na rynek Suzuki wprowadziło nieco większy samochód segmentu B.

Baleno zostało zaprojektowane od podstaw na nowej platformie – tej samej, na której oparty będzie nowy Swift – w taki sposób, aby oszczędzając na wadze nie utracić na sztywności nadwozia. Utrata masy (auto waży poniżej 1000 kg.) to ogromny plus. Oznacza to, że samochód jest bardziej zwinny i szybszy. Niska masa wcale nie dowodzi, że jest to małe auto. 3,9 metra długości i 1,7 szerokości to w zupełności wystarcza aby wnętrze było gościnne nie tylko dla podróżujących na przednich fotelach. Przy typowo miejskich wymiarach Suzuki wygospodarowało ogromną przestrzeń bagażową – 355 l., a przy złożonych oparciach tylnej kanapy aż 755.

Niestety, dla osób kierujących się estetyką, Baleno traci gdy chodzi o wygląd, zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz. Jeśli jednak odrzucimy walory stylizacyjne, Suzuki może okazać się wyborem, który będzie w stanie spełnić nasze oczekiwania. Braki w prezencji nadrabia niezawodnością i praktycznością. Nawigacja, radio DAB, możliwość obsługi smartfona poprzez aplikację CarPlay, wszystko to dostępne jest na siedmiocalowym wyświetlaczu, który dobrze reaguje na dotyk.

Baleno to autko dla tych, którzy oczekują czegoś bardziej praktycznego w segmencie samochodów miejskich.

 

Pomiędzy zegarami znajduje się ekran o przekątnej 4,2 cala, na którym wyświetlić możemy dodatkowe dane o stylu jazdy. Poza wskaźnikiem przyspieszenia oraz hamowania kierowca otrzymuje również inne informacje, m.in. o przeciążeniach działających podczas jazdy.

Silnik małego Suzuki z trzech cylindrów generuje aż 110 KM, z czego 90 procent momentu obrotowego dostępne jest już przy 1500 obr/min. Miękkie zawieszenie oraz lekko działąjący układ kierowniczy sprawia, źe Baleno Boosterjet nie jest autem szczególnie lubiącym autostrady. Podczas jazdy z wyższymi prędkościami we wnętrzu jest spory szum, a w jego redukcji nie pomaga pięciobiegowa skrzynia biegów. Za to w mieście radzi sobie zaskakująco dobrze. Sprężarka bardzo szybko zasysa wielkie łyki powietrza do malutkich komór spalania co sprawia, że samochód staje się żwawy i wciąga nas do zabawy.

Jeśli chcesz tani i wesoły samochód, to przy cenie zaczynającej się od 43900 złotych, Suzuki Baleno jest rozsądnym wybórem dla pokolenia nie dbającego o wizerunek i luksus.

Suzuki Baleno 1.0 Boosterjet – podstawowe dane techniczne:

silnik: 998 cm3, R3 benzynowy, napęd na koła przednie, moc: 82 kW (110 KM) przy 5500 obr./min., maksymalny moment obrotowy: 170 Nm przy 2000 obr./min., średnie spalanie w/g producenta: 4,5 l/100 km, przyspieszenie: 0-100 km/h – 11,4 s., prędkość maksymalna: 200 km/h, masa: 950 kg.