Urokliwe supermini wzorowane na głównych nurtach projektowych francuskiego producenta.

Niezależnie od tego, czy jestem fanem jego wyglądu, czy nie, muszę przyznać, że najnowszy Citroen C3 to mały, zwinny samochód, wobec którego nie przejdziesz obojętnie. Citroen pod względem stylistycznym zrobił z nowym C3 zupełnie coś innego niż jego najwięksi konkurenci. Wiele sposobów personalizacji zarówno pod względem stylistyki pięciodrzwiowego nadwozia (do wyboru szeroka paleta kolorów karoserii, trzy lakiery dachu, airbumps, duża gama akcesoriów) oraz wnętrza sprawia, że samochód można dopasować do swojej osobowości i stylu.

Zabawne i małe modele są podstawą mojego entuzjazmu do samochodu jako środka transportu.

Ponieważ jest lekki, to silnik diesla o pojemności 1.6l. i mocy 100 koni mechanicznych w zupełności wystarcza aby sprawnie poruszać się po mieście. Mimo, że producent zastosował jedynie 5-cio biegową skrzynię biegów, Citroen okazuje się nadzwyczaj żwawym autkiem.

Oprócz komfortu i technologii, nowy Citroen koncentruje się na przestrzeni wewnętrznej i praktyczności. Sam producent twierdzi, że nowe C3 ma wiodącą w swojej klasie przestrzeń wewnątrz. Chociaż do końca nie jestem tego absolutnie pewien, to dzięki dużej powierzchni szklanej, do środka wpada masa światła, powodując, iż francuskie mini sprawia wrażenie sporego auta.

Przestrzeń na tylnej kanapie w zupełności wystarcza dla pary małych dzieci siedzących w fotelikach przymocowanych do punktów ISOFIX. Również dwójka dorosłych osób powinna bez trudu wytrwać nawet podczas dłuższej podróży. Pięciodrzwiowe nadwozie C3 czyni francuski samochód bardziej praktycznym. Dodatkowym plusem i rzadko spotykanym rozwiązaniem (nie tylko w tym segmencie) jest zastosowanie przez Citroena systemu ISOFIX w przednim fotelu pasażera. A jeśli już o fotelach, to siedzisko kierowcy, mimo że wygląda na dość płaskie, w rzeczywistości relatywnie dobrze podtrzymuje ciało w zakrętach.

Nie można zaprzeczyć, że Citroen C3 jest miłym samochodem. Wszystko jest łatwe w użyciu.

W zależności od wersji wyposażenia deska rozdzielcza może być wykończona różnymi materiałami i kolorami. Siedmiocalowy ekran dotykowy zapewnia dostęp do wszystkich funkcji samochodu. Jeśli nie chcecie korzystać z wbudowanej nawigacji, to dzięki zastosowaniu Apple CarPlay lub MirrorLink możecie swobodnie korzystać z aplikacji zainstalowanych w smartfonie. Ciekawostką a zarazem nowością, jest wyposażenie C3 w kamerę pokładową „ConnectedCam” zamontowaną pod lusterkiem wstecznym. Dzięki niej można rejestrować to co dzieje się przed samochodem w trakcie jazdy. Kamerka umożliwia także robienie zdjęć a po zainstalowaniu specjalnej aplikacji na smartfonie umieszczanie ich w mediach społecznościowych.

Najnowszy Citroen C3 jest zupełnie inny niż jego poprzednik. Oferując nietuzinkowy wygląd i mnóstwo technologii chce osiągnąć jeden cel. Odciągnąć konsumenta od Skody Fabii, Forda Fiesty czy Volkswagena Polo oraz Opla Corsy.

Citroen C3 1.6 BlueHDI 100 Shine – podstawowe dane techniczne:

silnik: 1560 cm3, R4, diesel, napęd na koła przednie, moc: 100 KM przy 3750 obr./min., maksymalny moment obrotowy: 254 Nm przy 1750 obr./min., średnie spalanie w/g producenta: 3,7 l/100 km, przyspieszenie: 0-100 km/h – 10,6 s., prędkość maksymalna: 185 km/h, masa: 1090 kg.