W dzisiejszych czasach samochody to wybór stylu życia.

Produkcja obecnej 500-ki została uruchomiona w 2007 roku i pozostała w dużej mierze niezmieniona aż do lata 2015 roku, kiedy Fiat postanowił poddać pięćsetkę retuszowi zarówno wewnątrz, jaki i na zewnątrz. W dzisiejszych czasach samochody to wybór stylu życia. O ile w większości są sposobem na poruszanie się, to Fiat 500 na tle samochodów w tym segmencie wygląda cudownie. Pozostaje idealnym wyborem dla osób kierujących się obecnie panującą modą.

Wnętrze 500-ki oferuje deskę rozdzielczą w kolorze nadwozia. Wersja Lounge ofiaruje wyposażenie spotykane zwykle w dużo większych i droższych samochodach.

Nowy multimedialny system Uconnect, radio DAB oraz nawigacja TomTom  w połączeniu z siedmiocalowym ekranem dotykowym sprawia, że ​​odczyt informacji wyświetlanych na monitorze nie sprawia problemu.

Fiat 500 jest bardzo prosty w prowadzeniu. W odpowiednich warunkach łatwy do jazdy i zabawy. Jazda 500 jest bardziej miękka niż MINI czy Oplem Adamem. Po liftingu włoski maluch stał się dużo mniej skoczny co przekłada się na bardziej spokojne kierowanie.

W najnowszej 500-ce mamy jeszcze szerszy wybór funkcji personalizacji. Bardziej oczywiste są tylne światła, ich centrum to panel w kolorze nadwozia. Nowe reflektory, kratki i listwy chromowe z przodu również zostały zmienione. Ledowe światła do jazdy dziennej to kolejna z 1800 zmian zafundowanych przez włoskiego producenta.

 FIAT 500 1.2 Lounge – podstawowe dane techniczne:

silnik: 1242 cm3, R4 benzynowy, napęd na koła przednie, moc: 69 KM (51 kW) przy 5500 obr./min., maksymalny moment obrotowy: 102 Nm przy 3000 obr./min., średnie spalanie w/g producenta: 4,9 l/100 km, przyspieszenie: 0-100 km/h – 12,9 s., prędkość maksymalna: 160 km/h, masa: 865 kg.