To nie pierwsza w historii marki Honda HR-V.

Już w 1999 roku japoński producent wprowadził do sprzedaży trzydrzwiowego SUV’a. Był to fajny, mały samochód wyprzedzający swoją epokę. Po kilkunastu latach od debiutu pierwszego crossovera na rynku pojawił się pięciodrzwiowy następca protoplasty modnych dziś miejskich suv’ów.

Sprytne wnętrze.

Nowym HR-V Hondy to solidny i kompetentny kompaktowy crossover, które jest bardziej uniwersalny niż większość konkurencji. Jeśli nie jesteś fanem pomysłowej składanej tylnej kanapy Hondy, to gdy sprawdzisz je w akcji, to szybko zmienisz zdanie. Japońscy konstruktorzy włożyli dużo pracy i wysiłku projektując deskę rozdzielczą.

Układ deski jest czytelny, a sterowanie większością opcji oprzyrządowania, takich jak klimatyzacja, podgrzewanie foteli, zamiast przyciskami zastąpiono funkcjami ekranu dotykowego. Jedyny mankament, to skomplikowana obsługa aplikacji wyświetlanych na siedmiocalowym ekranie. Proste funkcje, takie jak zmiana głośności lub powiększanie nawigacji wymaga przyzwyczajenia.

Jak jeździ?

Dzięki wyższej pozycji za kierownicą prowadzi się łatwo i bez zarzutów. Jego największą zaletą jest skrzynia biegów, a właściwie lewarek. Zmiana  biegów nie sprawia najmniejszych problemów, a krótki i precyzyjny skok dźwigni bardziej pasuje do aut sportowych. Niestety oferowany silnik benzynowy mimo 130 koni mechanicznych nie dostarcza żadnych pozytywnych wrażeń.

Gdyby nie cena (bez dodatkowych rabatów – 99 700 PLN), nowy HR-V cieszyłby się większą popularnością wśród młodszych odbiorców.

Honda HR-V 1.5 i-VTEC – podstawowe dane techniczne:

silnik:1498 cm3, R4 benzynowy, napęd na koła przednie, moc: 130 KM przy 6600 obr./min., maksymalny moment obrotowy: 155 Nm przy 4600 obr./min., średnie spalanie w/g producenta: 5,7 l/100 km, przyspieszenie: 0-100 km/h – 10,7 s., prędkość maksymalna: 192 km/h, masa: 1313 kg.