Seat Ibiza FR Black

Jeśli potrzebujesz przestronnego supermini…

Ibiza to najdłużej produkowany model Seata i samochód, z którego jest najbardziej znany. Z każdym kolejnym pokoleniem powiększa się. Tak, nowa Ibiza jest znaczącym krokiem naprzód. Dłuższy rozstaw osi i szerszy rozstaw kół zwiększa przestrzeń w kabinie i sprawia, że ​​jazda staje się bardziej stabilna.

Projekt. Na zewnątrz i wewnątrz, nawiązuje do najnowszych kanciastych, ostrych krawędzi oraz wielokątów. Linie na masce i bokach nadwozia chwytają i wzbudzają zainteresowanie. A rozsiadając się w dobrze wyprofilowanym fotelu i patrząc na szeroką deskę rozdzielczą, masz wrażenie, że Ibiza wyskoczyła o pół wielkości z klasy supermini. Duży jak na tę klasę rozstaw osi i szeroki rozstaw kół zapewnia stabilność zarówno na autostradach jak i miejskich ulicach z całą masą dodatkowych utrudnień. Sztywno zestrojone zawieszenie sprawia, że jazda nie jest „miękka”, ale za to dobrze kontrolowana.

Silnik o pojemności 1,0 litra emituje typowe dla trzycylindrowych jednostek efekty dźwiękowe oraz wibracje. Lekko a zarazem dynamicznie działające wspomaganie daje poczucie zwinności i pozwala na precyzyjne pokonywanie zakrętów przy niewielkim przechyleniu kabiny. Niestety kiedy zbliżasz się do limitu, nie otrzymujesz już zbyt wielu informacji zwrotnych. Takie zachowanie wspomagania w tym segmencie to standard. Za to trzycylindrowy silnik poradzi sobie z większością stawianych przed nim zadań, a delikatnie traktowany jest cichszy i tańszy w codziennym użytkowaniu niż jednostka wysokoprężna.

Niewątpliwie wielką zaletą nowej Ibizy jest niesamowicie przestronna kabina. Rozciągnięty do granic możliwości rozstaw osi oznacza mnóstwo miejsca z tyłu. Na szerokość też trochę spuchła. Rezultatem jest supermini, które pasowałoby do samochodu rodzinnego, chociaż pasażerowie z tyłu mogą narzekać na brak podłokietników, uchwytów na kubki czy otworów wentylacyjnych. Przednie fotele są dobrze wyprofilowane, a pozycja kierowcy będzie pasować każdemu. 

Wbrew powszechnemu trendowi instalowania tabletów na desce rozdzielczej, w Ibizie występuje „tradycyjny” ekran dotykowy.

Jego procesor działa szybko a powierzchnia jest bardzo wrażliwa na dotyk, właściwie na bliskość dotyku. Wtedy czujniki zbliżeniowe wyświetlają całą serię „miękkich przycisków”. Ośmiocalowy system multimediów i łączności, reflektory w pełni LED, dublowanie telefonu i zestaw audio od Beats są opcjami w rozsądnej cenie. 

Ibiza FR Black to dobrze skonfigurowany samochód, dający mnóstwo przestrzeni i wyposażenia w kuszącej cenie, oczywiście jak na dzisiejsze czasy. Chociaż może sprawiać, że jest trochę zbyt szeroki na ciasne ulice miasta, Seat zachował pod kontrolą to, co znacznie poprawia komfort podróżowania.