Volkswagen Golf Variant R-Line

To jest Volkswagen Golf dla kogoś, kto patrzy na zwykłego hatchbacka i myśli: mógłby mieć nieco większą przestrzeń bagażnika.

Golf Variant pod każdym względem jest w dużej mierze identyczny jak hatchback. Zbudowany jest na tej samej platformie MQB i dostępny jest w dużej mierze z tą samą gamą silników benzynowych i wysokoprężnych. Oferuje tę samą solidną jakość wykonania, z której słynie producent z Wolfsburga. Większą uwagę chciałbym zwrócić na jednostkę napędową. Po silniku 1.4 TSI nie spodziewałem się rewelacji, ale jest lepiej, niż mogłem oczekiwać.

 Nie ma problemów wieku dziecięcego, wyróżnia się zaskakująco wysoką kulturą pracy oraz chęcią do pracy przy każdych obrotach. W połączeniu z sześciobiegową manualną skrzynią biegów Volkswagena – pozytywną i bezpośrednią w działaniu – sprawia, że ​​samochód wcale nie wymaga dużego wysiłku, aby płynnie jeździć zarówno w mieście, jak i na autostradzie.

Widoczność do przodu i do tyłu jest doskonała, a wiele możliwości regulacji fotela i kolumny kierownicy sprawiają, że znalezienie wygodnej pozycji za kierownicą nie jest uciążliwe. Nie ma na co także narzekać, jeśli chodzi o tylną kanapę i przestrzeń nad głową – nawet z opcjonalnym panoramicznym oknem dachowym zamontowanym w naszym samochodzie testowym.  Elementy sterujące klimatyzacją i systemem informacyjno-rozrywkowym są rozsądnie rozmieszczone. 

Mówiąc o systemie rozrywki pokładowej, ten konkretny egzemplarz korzystał z systemu nawigacyjnego Volkswagena, który jest jednym z najlepszych na rynku ze względu na grafikę, szybkość reakcji i łatwość obsługi. Aktywny wyświetlacz informacyjny jest również miłym akcentem i zastępuje tradycyjny analogowy zestaw instrumentów  wyświetlaczem o wysokiej rozdzielczości. Można go dostosować tak, aby wyświetlał szereg różnych informacji, w tym mapę nawigacji satelitarnej.

To, że prowadzenie samochodu nie jest szczególnie ekscytujące, raczej nie będzie powodem do niepokoju dla każdego, kto poważnie rozważa skorzystanie z możliwości zakupu Golfa kombi.

Jednak dla tych kupujących, którzy chcą połączyć jego imponującą funkcjonalność, nie tracąc przy tym odpowiedniej wydajności hot-hatcha, warto wspomnieć, że może mieć również model o mocy ponad 300 KM, wersję R.