Jak flagowy SUV koreańskiego producenta zmienił się po kolejnej kuracji odmładzającej?

Zaprojektowany w 2001 roku przez Giugiaro Ssangyong, po kolejnym liftingu nabrał bardziej nowoczesnych kształtów. Jako kontynuator modelu Rexton, otrzymał nazwę „Rexton W”. W porównaniu do poprzedniej generacji nowy model otrzymał kilka ulepszeń wizualnych zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz. Nowy przedni grill z bardziej wyrazistymi reflektorami,   nowe wzory felg oraz lusterka z wmontowanymi kierunkowskazami LED sprawiają, że mimo swojego wieku wygląda teraz bardziej sportowo i współcześnie. Deska rozdzielcza, mimo dodaniu wstawek nadających efekt aluminium, zamontowaniu nowej, czteroramiennej kierownicy wielofunkcyjnej, pozostała bez zmian. A szkoda. Za to przestronne 7-osobowe wnętrze z podgrzewanymi fotelami pierwszego i drugiego rzędu zabierze nas w komfortowych warunkach w daleką nawet podróż.

Przestronne wnętrze CR_V
Lewarek sześciobiegowej skrzyni biegów ma krótki skok
Dotykowy ekran multimediów wymaga przyzwyczajenia

Zasilany przez 2,0-litrowy turbo doładowany silnik diesla rozwija moc 155 KM i 360 Nm między 1.500 a 2.800 obr/min.

Współpracując z 5-biegową automatyczną skrzynią biegów przy spokojnej jeździe poza miastem, mimo, że waga Ssangyonga nie należy do najmniejszych (1985 kg), Rexton zadowoli się niewielką ilością oleju napędowego. 75 litrów wystarczy na pokonanie prawie 1000 kilometrów.

Ramowa konstrukcja w połączeniu z oferowanym przez koreańskiego producenta zawieszeniem sprawia, że auto dość dobrze prowadzi się na autostradach. Niestety w warunkach miejskich taka konstrukcja wraz z oferowanym układem kierowniczym (trzeba nakręcić się kierownicą od skrajnych położeń) nie wzbudza już zaufania kierowcy. Zaletą tego typu konstrukcji było i jest to, że samochody świetnie radzą sobie w trudnym terenie, a minusem to, że są one sprężyste, gdy poruszają się po normalnej drodze.

Rexton „W” w standardzie wyposażony jest w wiele funkcji poprawiających bezpieczeństwo jazdy.

Obejmują one między innymi ESP, ARP – układ zapobiegający rolowaniu, ABS oraz elektroniczny korektor siły hamowania (EBD) i układ kontroli zjazdu (HDC). Podwójne przednie i boczne poduszki powietrzne również stanowią podstawowe wyposażenie w zakresie ochrony pasażerów.

Ogromna przestrzeń ładunkowa, w połączeniu z napędem na cztery koła, sprawia, że  Rexton to odpowiedni pojazd dla szeregu zastosowań. Prawie dwa metry sześcienne bagażnika po złożeniu siedzeń daje nieskończone możliwości transportowe. Niestety wysoko poprowadzona linia załadunkowa bagażnika nie sprzyja aby w pełni wykorzystywać jego możliwości. Po rozłożeniu siedzeń trzeciego rzędu, samochodem podróżować mogą swobodnie cztery osoby dorosłe o wzroście nawet powyżej 180 cm oraz dwie nie przekraczające granicy 175 cm.

Ssangyong Rexton „W” przypadnie każdemu do gustu, kogo interesuje prawdziwego 4 x 4 + 7 osobowa kabina i duże możliwości transportowe. Możliwość dołączania napędów i blokad, konstrukcja oparta na ramie plasują Rextona w gronie prawdziwych terenówek. Choć gabarytami włącza się w walkę w segmencie aut premium, którą niestety przegrywa poziomem oferowanego wyposażenia, to jako jeden z nielicznych  proponuje znakomity stosunek ceny do wartości jakie sobą prezentuje.

SsangYong Rexton RX 200 e-XDi – podstawowe dane techniczne:

silnik: 1998 cm3, R4 benzynowy, napęd na cztery koła, moc: 155 KM (114 kW) przy 4000 obr./min., maksymalny moment obrotowy: 361 Nm przy 1500 – 2800 obr./min., średnie spalanie w/g producenta: 7,8 l/100 km, prędkość maksymalna: 175 km/h, masa: 1985 kg.