©Bartłomiej Szyperski/carpressphoto.pl

W dążeniu do pokonania rywali, takich jak Mazda CX-3, Honda HR-V czy Opel Mokka X, Suzuki SX4 S-Cross łączy najnowsze technologie układów napędowych i infotainment ze współczesnymi trendami stylistycznymi.

Z zewnątrz odświeżony S-Cross niewątpliwie podkreśla gotowość do polowania na swoich drogowych rywali. Duży chromowany grill, masywna pokrywa silnika czy lampy wykonane w technologii LED to najważniejsze zmiany, które mają wyróżnić Suzuki w tłumie.

©Bartłomiej Szyperski/carpressphoto.pl
©Bartłomiej Szyperski/carpressphoto.pl
©Bartłomiej Szyperski/carpressphoto.pl

Klienci mogą wybrać jeden z dwóch silników, które nie były wcześniej oferowane w tym modelu. Są to benzynowe jednostki Boosterjet o pojemności 1.0 i 1.4 litra. Nasz testowy egzemplarz to wersja z silnikiem 1.4 o mocy 140 KM i 220 Nm momentu obrotowego. Cechą charakterystyczną tej jednostki napędowej jest niewielka waga i rozmiary, przy jednoczesnym zapewnieniu mocy i momentu obrotowego dostępnego w zakresie od 1550 do 4000 obrotów na minutę. W celu ograniczenia emisji spalin w większości przypadków system All Grip zapewnia napęd tylko na przednią oś.

Główną zaletą układu przeniesienia napędu w Suzuki to zapobieganie poślizgowi. Elektronika odpowiada za odpowiednio wczesne przeniesienie momentu obrotowego na tylne koła, tak aby zapobiec uślizgom i poprawić stabilność pojazdu. Do wyboru mamy 4 tryby pracy: Auto, Sport, Snow oraz Lock. Mnie najbardziej do gustu przypadł tryb sportowy, który znakomicie pasuje do krętych dróg wykorzystując napęd na cztery koła.

Suzuki chwali się, że projektując nowe wnętrze najważniejszy był komfort. Szczególnie w trakcie długich podróży. Wszystkie dostępne w ofercie wersje posiadają bogate wyposażenie standardowe. Nasz egzemplarz oferuje dodatkowo adaptacyjny tempomat, dwustrefową klimatyzację, system kluczyka elektronicznego oraz interaktywny system multimedialny pozwalający korzystać z Apple Car Play czy Android Auto. Dotykowy ekran cechuje prostota, która ułatwia obsługę najważniejszych funkcji.

SX4 S-Cross jest relatywnie wygodnym, praktycznym i przyjemnym w prowadzeniu samochodem. Pasażerowie podróżujący na tylnej kanapie mogą regulować kąt oparcia, aby zapewnić sobie optymalny komfort. W trosce o odpowiednią ilość miejsca na nogi pasażerów, przednie fotele zostały tak zaprojektowane, aby dopasować się różnorodnych rozmiarów i kształtów zarówno kierowcy jak i osoby zajmującej miejsce na prawym siedzeniu.

Werdykt.

Suzuki SX4 S-Cross All Grip to kolejna solidna konstrukcja Suzuki. Jest łatwy w obsłudze i jeśli chodzi o takie cech jak: prowadzenie czy ekonomia na pewno nas nie zawiedzie. W standardowym trybie Auto, zawieszenie dobrze tłumi niedostatki naszych dróg. Niestety bez trudu można go przeoczyć, głównie dlatego, że japoński producent ma w swojej ofercie bardziej rozpoznawalny, sprawdzony i w podobnej cenie model – Vitara.

Suzuki SX4 S-Cross All Grip – podstawowe dane techniczne:

silnik: 1373 cm3, R4, benzyna, napęd na cztery koła, moc: 140 KM (103 kW) przy 5500 obr./min., maksymalny moment obrotowy: 220 Nm przy 1500 – 4000 obr./min., średnie spalanie w/g producenta: 5,6 l/100 km, przyspieszenie: 0-100 km/h – 10,2 s., prędkość maksymalna: 200 km/h, masa: 1215 kg.