Przesiąknięty włoskim dziedzictwem (w 1989 roku wybrany został Samochodem Roku) nowy Fiat Tipo wkracza  w segment, na którym nie odgrywał znaczącej roli od wielu lat.

Czy powrót do nazwy używanej przez Fiata na przełomie lat 80 i 90 XX wieku pozwoli włoskiemu producentowi wgryźć się w rynek, który zdominowany jest przez niemieckich i koreańskich producentów. Praktyczność i cena mają stanowić o sile kolejnych wersji nadwoziowych i przyczynić się do osiągnięcia znaczącej pozycji wśród samochodów z segmentu C.

Do czterodrzwiowej wersji dołączają hatchback oraz Station Wagon.

Niespełna rok po wprowadzeniu do sprzedaży w Polsce Tipo sedan, podczas konferencji w warszawskim Digital Knowledge Village, Fiat zaprezentował polskim dziennikarzom motoryzacyjnym dwie kolejne odmiany nadwoziowe swojego najnowszego modelu. Wprowadzając do salonów nowe wersje, włoski producent dopełnia gamę modelu, który w ciągu niespełna roku uplasował się na 3 pozycji sprzedażowej (2979 sztuk) w swoim segmencie.

Zaprojektowana we Włoszech przez Centrum Stylu Fiata rodzina Tipo, oznacza powrót turyńskiego  producenta do segmentu średnich aut, jednego z najważniejszych rynków samochodowych w Europie.

Szukając taniego samochodu rodzinnego, nie sposób przejść obojętnie obok nowego Tipo. Zaprojektowany tak, aby zaoferować dobry stosunek ceny do jakości, nowy Fiat proponuje dużo miejsca w środku. Ogrom miejsca na nogi i głowę zarówno na przednich i tylnych siedzeniach wraz z szeroko otwieranymi drzwiami zapewnia komfort w dostępie do wnętrza. Bagażnik o pojemności 440l w wersji hatchback oraz 550l w Station Wagon to jedne z najlepszych wartości w tej klasie samochodów. Dodatkowym plusem w wersji kombi jest „Magic Cargo Space”. Regulowana podłoga bagażnika umożliwia konfigurować przestrzeń bagażową w zależności od potrzeb.

W salonach sprzedaży dostępne będą 3 wersje wyposażenia: Pop, Easy oraz Lounge.

6 Poduszek powietrznych, system kontroli trakcji ESP wraz z asystentem ruszania pod górę – Hill Hold Control – to tylko część z bogatego wyposażenia standardowego. Poza tym wersja POP oferuje również manualną klimatyzację, radio UConnect obsługujące porty USB i AUX. Elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka, fotel kierowcy z regulacją, czy dzielona tylna kanapa, to wszystko składa się na bazową wersję dostępną już od 49900 złotych.

Wraz z wprowadzeniem nowych wersji nadwoziowych na rynku zadebiutuje nowy silnik 1.4 T-Jet o mocy 120 KM wyposażony w fabryczną instalację LPG.

Dziewięćdziesięcio cztero konny silnik o pojemności 1.4l połączony z 6-cio biegową manualną skrzynią biegów to bazowy zespół napędowy dostępny w wersji Pop. Najmocniejszą jednostkę stanowi diesel o pojemności 1.6l i mocy 120 KM. Do dyspozycji jest on zarówno z manualną oraz automatyczną przekładnią.

Być może rywale poprzez nieprzerwaną historię istnienia w segmencie średnich aut pozostają bardziej kuszącym wyborem, jednak jeśli poszukujemy samochodu, który dużo oferuje za relatywnie niewielkie pieniądze, Fiat wart jest obejrzenia.