Toyota Auris – pięciodrzwiowy rodzinny hatchback z nowym znakomitym  silnikiem 1.2 turbo.

116 KM w zupełności wystarcza do sprawnego poruszania się w miejskim gąszczu. Nie zawiedzie również podczas jazdy poza aglomeracyjną plątaniną dróg. Przez większość czasu swojej pracy motor działa gładko i cicho. Bezdźwięk w kabinie to także zasługa nowego wyciszenia wnętrza. Mimo, że nowa jednostka produkuje 185 Nm momentu obrotowego, mała pojemność wymaga częstej redukcji biegów podczas dynamicznego wyprzedzania. Spokojna jazda natomiast zaowocuje rzadkimi wizytami pod dystrybutorem. Wraz z przeprowadzonym faceliftingiem znacznej poprawie uległo prowadzenie i czucie auta. Zredukowanie masy, obniżenie środka ciężkości oraz wielowahaczowe tylne zawieszenie a także nowe oprogramowanie elektrycznego wspomagania układu kierowniczego sprawia, że Auris dużo dokładniej przekazuje informacje zwrotne na kierownicę. Szczególnie dotyczy to podróżowania z większymi prędkościami poza miastem. Także sześciobiegowa manualna skrzynia biegów mimo zbyt długiego skoku lewarka dobrze współpracuje z turbodoładowanym silnikiem.

Komfort to jeden z atutów nowego Aurisa.

Nowy pas przedni to przede wszystkim zmienione reflektory dające możliwość pracy w trybie automatycznych świateł drogowych. Odświeżony front to także więcej chromowanych elementów. Z kolei z tyłu uwagę przykuwają nowe lampy wykonane w technologii LED.

W Toyocie łatwo uzyskać wygodną i prawidłową pozycję dzięki pełnej regulacji fotela oraz kierownicy. Użyte do wykończenia wnętrza materiały także uległy poprawie. Miękka w dotyku górna część deski rozdzielczej i błyszczące (choć twarde) wykończenie wokół siedmiocalowego wyświetlacza multimedialnego poprawiają postrzeganie jakości kabiny. Mimo, że  system rozrywki pokładowej jest łatwy w obsłudze wymaga chwili przyzwyczajenia ze względu na zastosowaną technologię przycisków dotykowych. Jednak, aby kierowca utrzymał odpowiednią koncentrację, większość funkcji wyświetlanych na 7-calowym ekranie dostępnych jest za pomocą przycisków umieszczonych w kole kierownicy. Wadą niestety jest ukrycie pod klapką znajdującą się za lewarkiem dźwigni zmiany biegów przycisków podgrzewania foteli . W tym samym miejscu znajduje się gniazdo USB, przez które można ładować smartfona. Natomiast zaletą zamykanej przestrzeni w konsoli środkowej jest to, że telefon nie będzie bezwładnie przemieszczał się po wnętrzu podczas niespodziewanych, gwałtownych manewrów. Przydatna także okazuje się kamera cofania. Masywne słupki znacznie ograniczają widoczność w trakcie np. parkowania.  Za sprawą panoramicznego dachu współpasażerowie nie będą mogli narzekać na widoki, szczególnie podczas podróży, w trakcie której unikać będziemy dróg ekspresowych i autostrad.

Werdykt.

Jeśli nie jesteś zwolennikiem diesli, modnego w ostatnim czasie downsizingu, niemieckiej poprawności , to Toyota Auris 1.2 Turbo może być propozycją godną rozpatrzenia.

Toyota Auris 1.2 Turbo VVT-iW – podstawowe dane techniczne:

silnik: 1197 cm3, R4 benzynowy, napęd na koła przednie , moc: 116KM (85 kW) przy 5200 – 5600 obr./min., maksymalny moment obrotowy: 185 Nm przy 1500 – 4000 obr./min., średnie spalanie w/g producenta: 4,7 l/100 km, przyspieszenie: 0-100 km/h – 10,1 s., prędkość maksymalna: 200 km/h, masa: 1190 kg.